FAQ’s

Συχνές ερωτήσεις

Για να χρησιμοποιήσω το υλικό της βιβλιοθήκης τι πρέπει να κάνω;

Η χρήση του υλικού της Βιβλιοθήκης είναι ελεύθερη για όλους τους πολίτες. Ο δανεισμός του υλικού γίνεται με την χρήση της Ακαδημαϊκής ταυτότητας ή την Αστυνομική ταυτότητα (εξωτερικοί χρήστες) αφού πρώτα έχετε αποκτήσει το δικαίωμα αυτό.

Τι πρέπει να προσέχω κατά την είσοδο μου στο χώρο της Βιβλιοθήκης;

Δεν επιτρέπονται τρόφιμα, ποτά, τσιγάρα και η χρήση κινητών τηλεφώνων. Οι τσάντες αφήνονται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο που υπάρχει στην είσοδο της βιβλιοθήκης. Η βιβλιοθήκη δεν φέρνει καμιά ευθύνη για την απώλεια προσωπικών αντικειμένων.

Ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας βιβλιοθήκης;

Το ωράριο λειτουργίας βιβλιοθήκης είναι Δευτέρα-Τρίτη 9:00 -19:00. Τυχόν αλλαγές λόγω εορτών ή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ανακοινώνονται στη ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης.

Δανεισμός

Πόσα βιβλία έχω δικαίωμα να δανειστώ;

Ο μέγιστος αριθμός βιβλίων που είναι διαθέσιμα για κάθε σπουδαστή είναι τέσσερα βιβλία για 20 μέρες. Τα βιβλία που έχουν την ένδειξη «δεν δανείζεται» δανείζονται μόνο για μια μέρα ή για το Σαββατοκύριακο και τις αργίες.

Δεν είμαι μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας του    Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου .  Έχω δικαίωμα δανεισμού;

Τα άτομα που δεν ανήκουν στην κοινότητα του ιδρύματος μπορούν εγγραφούν ως εξωτερικοί χρήστες και να χρησιμοποιήσουν το υλικό της βιβλιοθήκης. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στις Υπηρεσίες, Εξωτερικοί χρήστες.

Μπορώ να δανειστώ τεύχη περιοδικών;

Τα περιοδικά δεν δανείζονται. Η χρήση τους περιορίζεται στο χώρο της βιβλιοθήκης.

Μπορώ να δανειστώ λεξικό;

Τα πληροφοριακά βιβλία δηλαδή τα λεξικά καθώς και οι εγκυκλοπαίδειες, επετηρίδες, στατιστικά δελτία δεν δανείζονται. Η χρήση τους περιορίζεται στο χώρο της βιβλιοθήκης.

Τι μπορώ να κάνω όταν χρειάζομαι περισσότερο χρόνο το βιβλίο που έχω ήδη δανειστεί;

Μπορείτε να ζητήσετε ανανέωση του δανεισμού (15 ημέρες) με την προϋπόθεση να υπάρχουν τουλάχιστον 2 αντίτυπα διαθέσιμα. Απευθυνθείτε στο προσωπικό της βιβλιοθήκης ή στο Email LibHer@hmu.gr

Το οπτικοακουστικό υλικό δανείζεται;

Το οπτικοακουστικό υλικό καθώς και το συνοδευτικό υλικό των βιβλίων δανείζεται για 20 μέρες, εκτός εκείνου, το οποίο φέρει την ένδειξη «Δεν δανείζεται» και μπορεί να δανειστεί για μια μέρα ή για το Σαββατοκύριακο.

Μπορώ να κάνω κράτηση βιβλίου που είναι στα ράφια ή είναι δανεισμένο;

Ναι μπορείτε να απευθυνθείτε στο προσωπικό ή στο Email LibHer@hmu.gr

Τι θα συμβεί αν καθυστερήσω να επιστρέψω υλικό που έχω δανειστεί;

Στερείστε  το δικαίωμα του δανεισμού για 15 μέρες . Για την ομαλή κυκλοφορία του υλικού και την εξυπηρέτηση όλων, φροντίστε να είστε συνεπείς στις ημερομηνίες επιστροφής που αναγράφονται στο τέλος κάθε βιβλίου.

Τι θα συμβεί αν φθαρεί ή χαθεί υλικό το οποίο έχω δανειστεί;

Αν χαθεί ή φθαρεί υλικό της βιβλιοθήκης που έχετε δανειστεί τότε οφείλετε να το αντικαταστήσετε.

Αναζήτηση Υλικού

Πως μπορώ να αναζητήσω το υλικό που υπάρχει στην βιβλιοθήκη;

Αν θέλετε να εντοπίσετε βιβλία, περιοδικά, CD, DVD, χρησιμοποιήστε τον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης

Τι είναι ο κατάλογος ;

Ο ηλεκτρονικός κατάλογος είναι η βάση δεδομένων της βιβλιοθήκης στον οποίο γίνεται η αναζήτηση του έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού. Υπάρχει δυνατότητα αναζήτησης και στο Συνεργατικό Κατάλογο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων

Τι πρέπει να γνωρίζω όταν αναζητώ υλικό στον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης;

Θα πρέπει να γνωρίζετε το επίθετο του συγγραφέα, ή τον τίτλο του βιβλίου ή του περιοδικού, ή το θέμα του βιβλίου ή κάποιες λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν το θέμα για το οποίο αναζητάτε πληροφορίες.

Ποιες πληροφορίες να προσέξω στον κατάλογο για το βιβλίο που με ενδιαφέρει;

Πριν πάτε στα ράφια, προσέξτε την ένδειξη για τη διαθεσιμότητα του βιβλίου («στο ράφι», «19-11-2019» που σημαίνει ότι είναι δανεισμένο μέχρι την ημερομηνία που αναγράφεται). Προσέξτε επίσης τις τοπικές πληροφορίες: τη βιβλιοθήκη όπου βρίσκεται, τη συλλογή (κύρια συλλογή, συλλογή πληροφοριακού υλικού, συλλογή συνοδευτικού υλικού κλπ.) και τον ταξιθετικό αριθμό (ΤΚ2354.Κ37 1999) που δείχνει την θέση του βιβλίου στην συλλογή.

Το βιβλίο που με ενδιαφέρει φαίνεται στον κατάλογο ότι υπάρχει στην βιβλιοθήκη, αλλά δεν το βρίσκω στα ράφια. Τι μπορώ να κάνω;

Όταν ένα βιβλίο δε φαίνεται δανεισμένο και δε βρίσκεται στα ράφια, τότε πιθανόν να χρησιμοποιείται από κάποιον στο αναγνωστήριο, να είναι υπό επεξεργασία από το προσωπικό κλπ. Ζητήστε βοήθεια από το προσωπικό της βιβλιοθήκης.

Διαδανεισμός

Εάν το βιβλίο/άρθρο που χρειάζομαι δεν υπάρχει στη Βιβλιοθήκη πώς μπορώ να το έχω;

Η βιβλιοθήκη ως μέλος του εθνικού δικτύου ακαδημαϊκών και επιστημονικών βιβλιοθηκών μπορεί να προμηθεύσει άρθρα περιοδικών που βρίσκονται στις άλλες βιβλιοθήκες της ελληνικής επικράτειας και του εξωτερικού μέσω του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης καθώς και βιβλία. Ζητείστε το από το προσωπικό της βιβλιοθήκης, ή στο Email ill@hmu.gr

Κοστίζει η παραγγελία βιβλίων/άρθρων από άλλες Βιβλιοθήκες;

Στις παραγγελίες βιβλίων επιβαρύνεστε την ταχυμεταφορά ώστε το βιβλίο να παραληφθεί από την βιβλιοθήκη μας και να επιστρέψει με ασφάλεια στην βιβλιοθήκη – προμηθευτή. Η παραγγελία άρθρων περιοδικών είναι δωρεάν για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η παραγγελία όμως άρθρων από βιβλιοθήκες του εξωτερικού επιβαρύνει τον χρήστη με το ανάλογο κόστος.

Δε γνωρίζω πού μπορεί να υπάρχει πληροφορία σχετικά με το θέμα που με ενδιαφέρει και πώς την αναζητώ. Πού μπορώ να απευθυνθώ;

Απευθυνθείτε στη Βιβλιοθήκη. Διοργανώνονται 3 σεμινάρια πληροφοριακής παιδείας για να σας βοηθήσουν στην αναζήτηση και σύνταξη σωστής βιβλιογραφίας.

Ηλεκτρονικές Πηγές Πληροφόρησης

Χρειάζεται κωδικός για να χρησιμοποιήσω τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της βιβλιοθήκης;

Η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι δυνατή από το χώρο της βιβλιοθήκης αλλά και του πανεπιστημίου χωρίς την χρήση κωδικού. Εκτός του χώρου πανεπιστημίου μπορείτε να συνδεθείτε μέσω VPN με τον ιδρυματικό σας λογαριασμό. Σε περίπτωση προβλήματος επικοινωνήστε με το προσωπικό της βιβλιοθήκης.

Πώς μπορεί κάποιος να βρει βιβλιογραφία πάνω σε ένα θέμα;

Από τον ηλεκτρονικό κατάλογο της βιβλιοθήκης, από τις βάσεις δεδομένων καθώς και από τα ηλεκτρονικά περιοδικά που υπάρχουν στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης.

Έχω πρόβλημα πρόσβασης στο πλήρες κείμενο κάποιου ηλεκτρονικού περιοδικού. Τι μπορεί να φταίει;

Για τα περισσότερα ηλεκτρονικά περιοδικά υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στο πλήρες κείμενό τους, ενώ για τα υπόλοιπα μπορείτε να δείτε περιλήψεις των άρθρων. Για περαιτέρω πληροφορίες επικοινωνήστε με το προσωπικό της βιβλιοθήκης.

ΑΜΕΑ

Ποιες υπηρεσίες της βιβλιοθήκης είναι για ΑΜΕΑ ;

Στην βιβλιοθήκη λειτουργεί αναγνωστήριο για εντυποανάπηρους (χρήστες με προβλήματα όρασης) στο οποίο υπάρχουν μηχανήματα ανάγνωσης κειμένου και μεγέθυνσης και παρέχεται η δυνατότητα εκτύπωσης σε γραφή Braile. Eπικοινωνήσετε με το προσωπικό στο Email amea@hmu.gr

Η/Υ & Υλικοτεχνική Υποδομή

Ποιος και πώς μπορεί να χρησιμοποιεί τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές;

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές της Βιβλιοθήκης μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους τους χρήστες.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω τους Η/Υ της Βιβλιοθήκης για να γράψω μια εργασία;

Ναι. Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών επιτρέπεται στους χρήστες της  Βιβλιοθήκης για ακαδημαϊκό σκοπό. Μόλις ολοκληρώσετε την εργασία φροντίστε να την αποθηκεύσετε στο drive σας ή σε USB.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω τους Η/Υ για να κάνω chat;

Όχι.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω τους Η/Υ για να στείλω Email;

Ναι.

Μπορώ να εκτυπώσω την εργασία μου;

Στη βιβλιοθήκη λειτουργεί σύγχρονος εκτυπωτής. Για την εκτύπωση προηγείται εγγραφή του χρήστη και κατόπιν μπορείτε να προχωρήσετε στην εκτύπωση. Η αίτηση εγγραφής γίνεται στη Βιβλιοθήκη με σύντομη και απλή διαδικασία.

Μπορώ να βγάλω φωτοτυπίες ή να σκανάρω;

Στο χώρο της βιβλιοθήκης λειτουργεί φωτοτυπικό με χρέωση καθώς επίσης και σκάνερ χωρίς οικονομική επιβάρυνση.